onsdag 26 december 2012

Vitt * 2

Igår så hade jag äran att få vara hundvakt åt söta Kärstin som Sandra är en lycklig ägare av. Lyra blev mycket glad över att se Kärstin och tyckte det var en mycket bra present till henne. Jag tror att Lyra innerst inne ville behålla henne för evigt. Lyra & Kärstin klickade verkligen från första gången de sågs och fungerar suveränt ihop och Kärstin är nog en av de mest trevliga hundar jag träffat. Mysig, lyssnar bra, rar och har en härlig personlighet. En riktigt liten guldklimp det där=)
Man skulle kunna tro av en del av bilderna att Lyra och Kärstin har varit bästa vänner i hela sitt liv, att de vore syskon eller mor och dotter, de har ett jättefint band till varandra trots att de inte setts många gånger alls. De hade kul och lekte och allt var frid och fröjd tills inatt vid tre vaknade jag av att Lyra började hulka.. så det var bara att springa ut med henne så hon kunde kräkas.. Hon hade ju svarat så bra på medicinbehandlingen hon fick för magen förut men jag tror att jag helt enkelt var riktigt dum som "glömde bort" att hon inte skulle gå från risdiet+ lite foder till att fritt äta tuggben, matrester och annat gott som blev över på jul. Det är så lätt hänt att glömma att vara lite försiktig ett tag med hennes mage, speciellt när hon utsätts för stress. Även om hon tycker att det är roligt den stressen, så är det ändå stress. Så nu blir det lite försiktigt med andapsin och  ris + morotspuré och sen efter nån dag blir det lite kokt fisk till det. Hon har inte spytt något mer efter inatt och verkar må helt okej. Efter rar Kärstin hade åkt så gick ja ut och la ett litet spår i snön till henne för att stressa av henne. Även om det blir superlätt för henne när hon ser spåren så använder hon fortfarande näsan och det är avslappnande för henne spåra. Hon använde näsan bra och markerade alla pinnarna bra och tog upp dem och gav till mig. Man kände hur nöjd och stolt hon var efter och det var just den känslan jag ville uppnå. Hoppas verkligen att magen kommer i fas igen och att vi inte ska behöva åka till veterinären på nytt.


Crazydog =)

Lite trött efter kvällspromenaden i skogen


Vila huvudet på Lyra lite.


Hur söta får man bli?

Muskelknuttarna har koll




1 kommentar: