lördag 22 september 2012

Härlig spårdag!

Idag så var vi några som möttes upp från spårgruppen jag har startat för att - ja träna spår=)
Det blev jag, Filippa med Ester(Boxer), Maria med Fozzie (Lagotto) och Jessica med Ebba (Boston terrier).
Det blev borta i Trinntorp och Filippa la mitt spår ute på äng, 150*50*150 m som fick ligga strax över en timme. Medan vi väntade på att allas spår så körde vi lite uppletande och det var faktiskt första gången jag kör det med Lyra. Vet inte riktigt varför det inte har blivit av, men nu har vi kört det också. Det var ju väldigt kul för båda parter, Lyra var lika lycklig som vanligt och det är ju definitivt något vi kommer börja köra from nu.
Lyras spår då, ja det gick ju helt lysande! Hon hade väldigt bra fokus, höll sig bra över spårkärnan, markerade alla pinnarna jättebra. Detta måste jag säga är vårt bästa spår på äng någonsin. Jag kände att jag verkligen kunde bara haka på och att hon hade full koll. Riktigt roligt och det känns ju väldigt bra för framtiden.
Men till det tråkiga.. Lyra började ju halta efter förra helgen, men blev bra efter några dagar bara. Så därför kände jag ju att vi kunde köra lite träning idag. Men ack så fel jag hade.. Hon visade såklart inget när vi tränade men nu efter en stunds vila hemma så haltade hon igen. Såhär i efterhand så inser jag ju att jag borde ha låtit bli och ta den sista skogsrundan som innebar lek med Ester. Det är ju så svårt att veta att de inte är helt okej om de inte tänker visa något.. dumma hund..
Så ja nu blir det vila igen, och kommer avboka morgondagens spårträning. Och ska inte göra samma misstag igen och vara för snabb "tillbaka".

Jessica med Ebba

Uppletande


I väntan på uppletande

Fozzie

Sötnöt =)

Ester kommer med föremål


Bästa platsen i skogen..





4 kommentarer:

  1. Aj, lilla stackare! :( Hoppas hon slutar halta snarast möjligt.
    Tack för en toppentrevlig träning (+ lekstund hälsar Ester!) och jättekul att spårningen gick kanon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag hoppas på lite vila ska göra susen, och inget skoj och lek på ett tag:P
      Tack själv! (Från Lyra också::)

      Radera
  2. Oh vad kul att se Jessica och Ebba på bild! Ni verkar ju haft toppenskoj! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och det var väldigt trevligt att träffa dem utanför bild också:P Det var superkul, längtar till nästa gång!

      Radera