onsdag 29 maj 2013

Debut!

Igår så var jag och Lyra på vår första lydnadstävling, på värmdö bk.
Jag var konstigt nog inte nervös och jag tyckte bara det var roligt! Lyra var jättteduktig och jag är jättenöjd med henne.
Hon blev väldigt distraherad av kommanderingsropen på linförigheten och gick väl inte så super där, men lite snål poäng där måste jag säga.
Det blev 120,5 poäng = 3e-pris. Det som drog ner mest var ju att hon nollade på läggandet, hon la sig inte på min första signal så jag sa igen och då la hon sig. Och på hennes paradgren - hindret så sa jag fel stoppkommando så när jag gick iväg kom hon efter =) Jag bara skrattade för hon såg ju för himla gullig ut.
toppoängen låg på platsliggningen - 10a, tandvisning 9a(hann inte säga stanna-kommando innan de kom fram så hon ville hälsa rätt mycket) och inkallningen 9,5a.
Jag gjorde en till "tabbe" jag kopplade på Lyra efter varje lydnadsmoment när de egentligen ska vara lösa. Jag bara gjorde av ren vana och domaren sa inget så jag tror helhetspoängen sjönk en hel del pga det.
Till nästa tävling, som redan är anmäld så kommer vi INTE att göra så och då vet vi mer hur tävlingen ska gå till så det känns inte som något problem- Nu ser jag fram emot att få tävla igen och visa att vi kan mer!

Ska inte skriva så mycket mer än att jag är supernöjd, har anmält mig till fler tävlingar och ska göra det ännu bättre!
Platsliggning 10
Tandvisning 9
Linförighet 5
Läggande 0
Inkallande 9,5
Ställande 7,5
Apportering 5 (tog men spottade ut)
Hopp över hinder 0
Helhetsintryck 5 ?





7 kommentarer:

  1. Så kul! Duktiga ni är :D Nästa gång tar ni momenten ni nollade, hon kan ju dem egentligen =) På söndag tränar vi!!

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat! Nästa gång tar ni hem det!

    SvaraRadera
  3. Grattis till fantastisk fin debut!

    SvaraRadera
  4. Ni var superduktiga!!! Det var jätteroligt att se er på plan!

    SvaraRadera
  5. Tack allesammans! Ni är ju för goa =)

    SvaraRadera
  6. Ni är så duktiga! Nästa gång fixar ni det!

    SvaraRadera