onsdag 18 september 2013

Husjakt & knäont

Jag har bytt all hundträning mot husjakt och allt runt omkring det känns det som. Ett av husen jag kollade på i måndags har jag faktiskt lagt bud på! Tror att jag kommer att få slutbesked idag om säljarna tar mitt bud. Skulle vara helt okej att flytta till ett hus med en tomt på 3500kvm, skogen utanför huset och gångavstånd till bad.
Vill och kan inte träna med Lyra just nu iallafall.. häromdagen gick jag en lååång koppelpromenad med en av hennes favoritboxervänner - mycket svårt att gå i koppel då tycker Lyra. Så hon gick och drog i kopplet hela tiden, kom på sig själv, gjorde en snabb vändning in till mig och om igen. Detta var inte bra för henne märkte jag på kvällen.. efter att ha vilat i flera timmar så haltade hon rejält på höger bak. Hon hade ont i knät stackarn.. så vila för henne nu. Hon var fortfarande lite stel igår men haltade inte direkt, men hade lite ont såg man. Idag verkar hon vara ännu mera på bättringsvägen.
Får se hur jag gör med appellen i okt. Kanske hoppar den om hon känns stel. Jag kommer ju inte träna några moment som är påfrestande på knät närmaste veckan det är säkert.
Har inte heller fått svar om vi kom med på MT:t som också är i oktober. Tydligen så blir det så att eftersom hon är vit, och inte kan få en titel så går de andra hundarna före henne - jävligt surt måste jag säga.
Hon har redan missat ett MT just pga den anledningen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar