måndag 13 juni 2011

Back on track

Äntligen så kan Lyra springa helt fritt UTAN sko! Så himla skönt att slippa tänka på de där något mer.
Nu kan man börja med träningen igen, tom vanlig stadsträning kändes motigt att ta till när hon hade skon fortfarande.
Jag kom ju hem från sweden rock igår och de var lika fantastiskt som alltid. Och något annat fantastiskt var att min fantastiska (japp jag överanvänder ordet med flit) åkte hela vägen från Djurö och lämnade Lyra hemma hos mig!
Mamma du är bäst!

Jag har till och med hunnit med lite träning idag efter jag hämtat Lyra. Det innebar mest stads/miljöträning. Åkte direkt från dagiset in till stan för att gå in i en djurbutik där de finns andra hundar. De är så jäkla nyttigt att åka in och gå bland massa folk och hundar och att Lyra går intill en, att få träna ännu mera på att bara följa med på alla rörelser. Hon är sköter de med godkänt ++ ! Och väl inne i butiken så finns de ju en miljon dofter och hundgodis och leksaker överallt, och hon ska bara följa med och sitta still och inte röra något =)
Men när man är så duktig som hon är så får man ju även fina leksaker (och ett nytt halsband).
På vägen hem kom de ännu mera perfekt vardagsträning, när tbanan kom så var den i princip full och så var det en liten hund i samma ingång som vi gick in. Bästa träningen är nästan den här vardagsträningen man bara får på köpet. Hon står tillsammans med mig, trängs med massor med folk och hundar, men kan ändå koppla av och inte hälsa på någon. Hon var ju såklart intresserad av den andra hunden men då fick hon ju en av sina leksaker som vi nyss inhandlat - sen så existerade inte hunden längre. Tänk vad en liten pipande kalkon kan göra!

Och väl hemma efter en stunds vila så fick hon sig även en ordentlig dusch. Hon såg så himla dassig ut i pälsen efter allt damm från asfalten. Att bli duschad är ju inte direkt favoritsysslan om man säger så. Men att gå in när jag duschar funkar ju tydligen alldeles utmärkt!

Nu blir de soffa och mys med renaste vita trynet i stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar