tisdag 5 april 2011

Första löpet - avklarat!

Ja det är nästan så man känner att man vill fira att det äntligen är över=) Slippa att ha manisk koll på henna när man är ute, slippa hålla på och trä på och av trosskyddet, slippa och se.. hela.. ja kalaset.. Ni kanske hajar vad jag menar?=)

Så för att hon har slutat löpa (nästan nästan helt) så har jag precis varit ute och lagt årets första spår till Lyra!
Ska bli kul att se hur det går. Jag stötte även på två rådjur som låg och sov i skogen, och de hade ingen lust alls att flytta på sig när jag kom. De hade inga ungar som tur var, hade de haft de så hade jag nog struntat i att lägga spår ens i närheten av den skogsdelen. De brydde sig knappt om mig, gick väl kanske två meter från dem och de bara reste sig och kollade lite förvånat på mig.
Jag kan nog däremot gissa att spåret kanske blir "förstört" nu när de var där, antingen är de kvar när jag kommer tillbaka med Lyra, eller så följer hon in på deras spår kanske. Vi får se hur de går helt enkelt. Borde kanske ha struntat i de hela när jag såg de två rådjuren, men ja ville så gärna lägga klart spåret.

Fortsättning följer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar