onsdag 20 april 2011

SKÄRtorsdag

Min mamma så något lite fyndigt till mig idag. Det är ju så att det råkar vara SKÄRtorsdag i morgon när jag ska opereras, det var rätt skoj tyckte jag :)

En till lite rolig sak är beröm som vi fått från hunddagis-ägaren och två andra som har sina hundar på hunddagiset.
De som är berömmet är att "Lyra är väldigt lugn och sansad". Känns så himla skönt att höra att hon kan vara det med andra också. Den andra personen är en som faktiskt också har en boxer på hunddagiset, hon hade frågat hunddagis-ägaren lite om Lyra och sagt "jag har mött dem några gånger på vägen hit, och hon verkar så himla lugn och fin". Känns rätt mycket värt det när en annan boxerägare säger så också. Deras boxer är en hane, en månad yngre än Lyra - men den är mycket mindre än Lyra. Lyra är ju stooora tiken nu=) Den tredje som gav mig beröm var en annan hundägare som kom samtidigt som mig i morse, vi gick in samtidigt med våra hundar, och Lyra ville gärna hälsa, men satte sig direkt när jag sa lugnt "nej Lyra, sätt dig ned". Så när vi tog sällskap tillbaka till tunnelbanan så sa hon att hon blev så imponerad över hur väluppfostrad hon var=)

Egobooost deluxe här då! Däremot så är inte allt guld och gröna skogar, Lyra drar tydligen rätt mycket på promenaderna fortfarande. Men de blir tydligen bättre och bättre. Vi får hoppas att hon börjar ha "respekt" för dem också snart. Men de kommer, de säger de också "det är ju den åldern, och boxer är ju en ras som gärna vill titta på allt, ha koll på allt. Det kommer gå över de där"
Jag måste se till att träna ännu mera med att gå med andra hundar, noll tolerans på dra helt enkelt. Brukar ju ta promenader med Tezzan och hennes Rottis, så de är bara att flagga för "hej Tezzan, idag kommer jag stanna exakt varje gång Lyra drar" så är de bara att kämpa på.

Men nu får det nog bli en paus med de mesta efter operationen, har ingen aning om hur pass svag jag kommer att vara efter. Förbandet och stygnen ska ju sitta i två veckor. Sen läste jag att man återfår sin fulla styrka efter ca 3-6 månader. Tur att det är vänster!

Nej nu ska jag ta och fixa lite hemma sen ner till kinarestaurangen och beställa lite mat. Hämtmat känns som ett måste då jag garanterat inte kommer att kunna diska i morgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar