onsdag 26 januari 2011

Första blogginlägget

Ja man kanske skulle prova på det här med att blogga?
Jag tänkte mest ha den som en ”logg” över hur träning och allt går med Lyra. Kan vara jäkligt kul att gå tillbaka och se om ett år hur långt man har kommit, har man missat något? Har man verkligen gjort allt man tänkte att man skulle göra?

Det känns nästan lättare att nå sina mål om man har den nedskrivna - plus att om andra ser dem så får man lite press på sig att verkligen genomföra dem!
På måndag så ska äntligen Lyra börja på hunddagiset Sunda Hundar
Det känns så jäkla skönt att efter allt letande och väntande att äntligen fått en plats! Jag hade aldrig kunnat tänka mig att det skulle vara fullt på i princip alla hunddagis (som ligger någorlunda nära mig)
Jag är otroligt tacksam över att mina föräldrar har ställt upp och haft Lyra under veckodagarna under så lång tid – Tack!
Nu kan man även träna mer konturnerligt med Lyra, inte bara helgerna. Förra lördagen så var vi ute i två timmar och bara letade hundar, hon är fortfarande väldigt sugen på att leka med precis alla hundar vi möter men hon har blivit mycket mycket  bättre! Nu är det inga problem att få henne att lyssna på mig, även om det kommer en hund. Visar jag att jag vill ha hennes uppmärksamhet så tar hon direkt ögonkontakt. Hunden hon ser är inte längre det viktigaste – bara nästan J . Jag försöker använda mig av ”skvallerträning” en hel del och det har fungerat bättre än jag trodde.
Men det är fortfarande en lång bit kvar tills jag har nått vårt mål med hundmöten, och det kommer att ta ett tag – men det är garanterat så mycket lättare nu när hon bor hemma hos mig på heltid igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar