lördag 29 januari 2011

Välkommen hem - igen!

Ja då har Lyra äntligen flyttat hem - igen! Känns lite overkligt nästan=) Vid den här tiden i vanliga fall så sitter jag på bussen ut för att hämta henne. Nu har jag till och med hunnit vara hemma i 30min sen jag slutade jobbet.

Min snälla mor kom förbi och lämnade Lyra på kontoret idag runt halv tre, och sen fick hon vara med på kontoret resten av dagen. Är det inte alla hundars (läs boxer) favoritsyssla att ligga still, bland massa folk utan att få gå någonstans? Bara ligga still och ta det lugnt, även när matte skrattar och skojar i telefon och med kollegorna. Lyra brukar fördriva stor del av tiden genom att titta ut genom panoramafönsterna. Hon kan stå hur länge som helst och bara stirra på folk på gatan. Efter ett tag när nyhetens behag med alla människor har lagt sig, så lägger sig även hon sig ner för att sova. Snacka om att man får gratis passivitetsträning när hon är med på jobbet!

Nu är det dags att fira hemkomsten med en stor kopp kaffe och en bit choklad, Lyra får sig en ny leksak istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar