söndag 20 oktober 2013

Klubben

Igår efter jobbet åkte jag iväg för att möta upp några vänner på ssbk. Tanken var att jag skulle lägga ett kort ängsspår till Lyra och ett litet valpspår till Peaks. När vi väl kom dit och alla hade dött lite av hur söt och liten Peaks var så kände jag att jag inte var så pepp på spår. Jag tog ut Lyra och körde bara lite ff utan halterna och hela (ironi) tre ställanden för att skona knät. Lyra hade inget go alls och småkikade efter Peaks då och då. De andra sa att det syns på henne att det inte står rätt till med knät.. Tråkigt men inget jag eller dem inte visste om och vilan fortsätter.
Ska ringa veterinären i morgon och fråga om hon verkligen har skickat remissen. Jag kände däremot trots brist på go att Lyra tyckte om det, hon gillade att vara på klubben och vara på planen.
Efter så tog jag ut Peaks på lite inkallningsövningar och hon är ju bara för söt. Hon kutar för glatta livet och är just SUPERGLAD när hon kommer springande.

De andra tränade på på och jag kände att jag behövde göra något annat med Lyra för att hon inte skulle deppa ihop så vi tog en liten skogspromenad. Vi gick upp i skogen mellan planerna och Lyra var jätteglad och trodde att vi skulle upp och träna på den planen istället. Men jag fortsatte vidare i skogen med dem båda och hon kändes glad över det också.

Väl hemma så var det däremot stor skillnad på Lyra, hon var verkligen jätteglad och jag märkte stor skillnad på henne än "vanligt". Med vanligt menar jag hur hon har varit senaste tiden. Hon har liksom känts.. låg. Nu var hon jätteglad och flamsa runt som hon brukar göra när allt är frid och fröjd så jag tror att hon var mycket nöjd över dagen trots allt.
Jag måste se till och träna med henne övningar som hon kan göra utan att det påfrestar knät så hon inte deppar ihop här hemma. Vi kommer säkert på en hel del men kom gärna med tips på saker att göra som inte är påfrestande för knät.

Peaks var mycket nöjd med dagen och hade ju fått massor med uppmärksamhet. Hon är ju bara för himla go.

Här ska hon sitta många gånger till i sitt liv :)

4 kommentarer:

  1. Herregud så¨söt, hon passar på pallen ;)

    SvaraRadera
  2. bra att sikta högt från början ;) Himla söt! B.T är ju helt underbara i sina personligheter :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis:P Ja de är ju verkligen riktigt sköna hundar! Har haft två stycken förut och de är ju precis som en stor hund - i litet format med en terriers attityd:P

      Radera