torsdag 17 oktober 2013

Saknar träningen

Det känns så konstigt att inte träna med Lyra. Det känns liksom.. tomt? Även om jag har en valp här hemma (och tre katter varav en kattunge) så känns det ändå tomt.
Något saknas helt enkelt, och det är träningen. Visst kan jag träna lite enkla och roliga övningar med Peaks, men jag vill helst att vardagslydnaden har börjat komma igång innan man börjar träna med annat. Som t.e.x att man får inte jaga katterna =)
Lyra känns i alla fall inte sämre, om det ska luta åt något håll så är det väl åt det bättre håller, men det är bara en liten lutning.
Vet inte om jag inbillar mig men hon ser inte ut att vara lika stel längre och ser inte ut att ha ont på samma sätt som hon gjorde för två veckor sen. Borde ju inte vara helt omöjligt att vilan, koppelpromenaderna och antiinflammatoriska gör sitt.
Jag kan inte låta bli att tänka tanken att "blir det någonsin träning igen?".
Som det känns nu så kanske jag skulle våga mig på ett kortare ängsspår. Hon tågar ju på så hårt i skogen och jag tror inte alls att det dragläget är bra för henne, så jag fortsätter att vila henne istället.
Hellre ha tråkigt och vila än att chansa och få vila lika länge + mer om det inte går bra?
Har inte fått den där j*vla remissen heller.. Om den inte kommit till slutet i veckan så slår jag veterinären en signal och frågar vad som händer.

Peaks har börjar lära sig sitt och rumsrensheten går framåt, idag har hon bara kissat inne en gång, och bajsat inne en gång - alltid något =)
Det går bättre än förväntat på jobbet och hon har börjat förstå att jag inte kommer att gå till köket för hon piper (som är precis bredvid där jag står men hon ser mig inte) och tjoar. Hon och Lyra får sitta i köket lite såhär mer i början så hon även får sin sömn. Inte lika lätt ute i butiken när alla vill hälsa på både henne och Lyra. Sen är det ju bara bra att träna henne redan från början att man kanske är själv en liten stund. Jag går ju fram och tillbaka framför öppningen där de är hela tiden så hon lär sig ju att jag inte har lämnat henne för gott=)
Kalla men hemsk, men jag tycker det är lite roligt när de är sådär dramatiska och börjar pipa direkt när man går, för att sedan 1 min senare lägga sig och sova. Nu piper hon ju inte varje gång jag går därifrån heller utan då och då. Sitter ju inne med dem i omgångar hela tiden och går ju ut med Peaks så hon får göra sitt. Så det är i princip som att vara hemma men att hon bara skulle ha fått vara i vardagsrummet och jag var i köket.

Ska bli kul sen om ett tag när hon har börjat förstå hur allt funkar här hemma och alla har hittat sina roller så kanske vi kan träna på lite ingångar=)
Hon är ju VÄLDIGT matglad så det kommer nog vara rätt tacksamt att träna med henne. Hon är väldigt följsam och lyhörd. En blivande stjärna - helt klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar