torsdag 7 november 2013

Staley

Åkte som sagt till veterinären med Staley i måndags och de kände igenom honom och man hittade två ställen som det kunde vara sår på, så de rakade honom (han älskar sin nya frisyr) på svansen så såg man två hål. Det vid svansroten var rätt djupt, men ingen av såren var infekterade eller varken varade eller vätskade. Men han hade ju ont. Så han fick en spruta med smärtstillande och antiinflammatoriskt och så fick jag samma mediciner med mig hem som han ska få nån vecka.
Staley måste även ha tratt.. han hatar den... Han vill ju även gå ut och går och ojjar sig för att han inte får det. När han har ont så fräser han åt alla förutom mig och Lyra. 
Men nu såhär några dagar senare så har svullnaden börjat lägga sig och det går åt rätt håll!

Ännu ett veterinärsbesök med Staley gjorde mig påmind om något som jag hade tänkt att göra för tio år sen. Så nu är den bollen i rullning.. ni ska få se sen =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar