fredag 13 april 2012

Biltema?

Idag var jag och min kompis förbi Biltema för att köpa en sprayfärg till den gamla bilen. Vi har den gamla bilen ihop som nu ska säljes då vi har köpt en nyare mycket finare bil ihop=) Den gamla bilen har lite rost nertill och vi även om rosten är kvar så piffar det upp med lite färg över. Så.. så fort det har slutat regna ska jag ut och maska upp fina linjer så det blir rakt och jämnt och sen spraya. Jag passade även på att kolla efter något billigt baksätesskydd till den nya bilen och hittade ett superbilligt för 29:- ! Visst det är inte det snyggaste jag sett men än så länge när jag inte fått körkort ännu så åker Lyra inte så mycket i bilen ändå, så då kan vi ha detta enkla billiga så länge. Inte nog med det så gick jag förbi djurtillbehör-hyllan och hittade en fin kamprulle till Lyra för ynka 29:- kronor.
Det var inte riktigt vad jag hade tänkt att hitta på biltema av alla ställen.
  
Denna köpte jag fast i silverfärgat

Och denna kamprulle


En annan rolig sak är att idag så bokade jag in med körskolan i Norberg en 2 veckors intensivkurs! Så vecka 34-35 så ska jag äntligen ta tag i det här med körkortet. Så det kommer bli en hel del mera biltema för min del framöver=)  Jag kommer såklart övningsköra innan jag åker dit också, både privat och några lektioner via körskolan här i Stockholm. Tänk vilken dröm att kunna åka till klubben när jag vill och träna, åka vart jag vill när jag vill!

I morgon är en sådan där dag man verkligen önskar att man redan hade körkortet, det är första träffen med sökgruppen jag är med i. Då jag inte är så extremt insatt i själva grenen sök förutom allt jag läst på nätet så beslöt jag mig efter att inte löst "problemet" med att inte ha en bil att sätta Lyra i att åka utan henne första gången. Det är bara nyttigt så jag lär mig lite mera innan jag kommer dit med Lyra känner jag. Det känns även mer sjysst mot de andra som har mer erfarenhet. Och något annat jättejättebra är att Sofia & Alfons har kommit med i samma sökgrupp! Det ska verkligen bli hur kul som helst! Och det ät ju såklart även praktiskt för mig då rara Sofia även då kan låta mig ha Lyra i hennes bil. Sen en vacker dag så kommer jag kunna köra dit själv, och ha Lyra i min egna bil=)

2 kommentarer:

  1. Men vad perfekt med en så billig kamprulle! Måste nästan till Biltema jag med..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var ju verkligen helt sjukt prisvärt måste jag säga=)

      Radera