söndag 15 april 2012

Och så kom vintern för en dag..

Ja blev vi inte alla förvånade över den plötsliga vintern som dök upp natten mot lördagen? Jag såg att det snöade och blåste på natten på fredagen men blev alldeles ställd när jag klev upp tidigt på morgonen och såg att det var helt snötäckt ute och det hade inte slutat snöa ännu. Tyvärr så blev ju sökträningen inställd på grund av detta och jag kunde inte vara med på söndagens omgång då jag hade en kompis som skulle komma över på kvällen och sova över. Men håller tummarna för nästa helg att det blir på söndagen för på lördagen så ska jag på spårkurs.
Uppe med tuppen var man på lördagen och blev snabbt rastlös och beslöt mig för att ta en promenad i det väldigt otrevliga vädret. Någon som var glad däremot var Lyra - hon tyckte det var alldeles lysande väder!
Hon sprang omkring som en galning i snöblasket och var hur glad som helst. Resten av dagen så höll vi oss mer eller mindre inne och även större delen av denna dag. Men nu hade jag tänkt att gå ut och låta henne dra lite kedjor med nomeselen. Känns som en bra avslutning på en trevlig helg.


Dags att bege sig ut i vintern


Fullt ös!





Efter det blev det soffmys med Staleys tassar

4 kommentarer:

  1. Hon ser ut som en liten valp på sista bilden när hon sover. =)

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder, det är något visst med snö och boxer verkar det som. Malte älskar också snörace.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de verkar bli mer eller mindre galna=) Boxer-race i snö måste vara det ultimata?

      Radera