torsdag 20 december 2012

Tidig julklapp

I morse när vi var på väg till hunddagiset så mötte vi en kvinna som stannade upp och log mot oss och frågade "visst är det en boxer?". Jag svarade att "jajamensan det är det." Sen sa hon "Ja jag brukar se er rätt så ofta när ni är ute och går och jag måste bara säga att du är så himla bra med henne, hon verkligen lyssnar på dig och är jättelydig och glad".  Jag blev väldigt glad och det värmde att få höra en sådan sak av en främmande människa. Man glömmer ju lätt att man "syns" hela tiden och att folk egentligen uppmärksammar mer än vad man tror.
Hon hade själv haft boxer tidigare och visste precis vad som skulle ske när hon började hälsa på Lyra, pussar, hopp, svansviftning med hela kroppen och allt annat en glad boxer gör.
Jag kände att den kommentaren var helt klart den bästa julklappen jag kunde få! :)

1 kommentar: