fredag 14 juni 2013

Skyfall!

Jag la ett spår till Lyra nu på kvällen och så fort lilla loppan såg pinnarna så blev hon lyckligare än lyckligast! När jag kom tillbaka så gick hon omkring och småpep för hon så gärna ville ut och ta spåret.
Efter inte så himla lång liggtid så insåg jag att det började bli mörkt ute så spåret fick ligga en 30-40 min bara.
Vi gick ut och i samma sekund som det sa "klick" när jag kopplade på linan på selen så öppnades himmelen och bjöd på rent skyfall! Det regnade helt sjukligt mycket men det sket vi totalt i. Lyra gick på spåret och hade lite lite för hög takt i början men lugnade rätt snabbt ner sig. Jag hade lagt ett spår på lite över 400m med 6 apporter och en slutapport. Och jag måste säga att detta var ett hennes absolut bästa spår någonsin! Hon tog alla vinklar klockrent, markerade och apporterade alla apporterna till mig jättebra. Flackade inte i spåret som en galning utan höll sig bra i spårkärnan, och gick hon ur spåret så hittade hon snabbt tillbaka. Spåret gick över högt blåbärsris, myr och vanlig skogsterräng och ja.. i skyfall:P
Vilken klippa hon är mitt lilla blötdjur, kan man bli annat än lycklig och glad över ett sådant superspår?
Skön avslutning på en rätt så jobbig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar