torsdag 13 juni 2013

Upp och ner + återseende!

Igår så körde jag & Bianca ett litet pass efter jobbet med hundarna. Lyra kändes sådär va.. Hade bra fokus i go i början och sen bara ebbade det av. Jag var iofs rätt trött själv och kanske skulle låta bli och träna då, men ja ni vet ju hur det är =)
Hon fixade inte ställande heller, fortsatte bara att gå med. Märklig liten dam det där som plötsligt "glömmer" moment då och då. Jag avslutade med att träna attityd/go och att hon verkligen är med i början i linförigheten. Hon kan ha lite dålig fokus där ibland och på tävling så har man ju inte chans att göra om starten utan den ska sitta direkt. Men övningarna kändes bra och Lyra kändes bra och var med.
Tidigare på dagen så introducerade jag "låsta-framben-övningar" för Lyra. Hon fick ha tassarna på en tegelstan och klicka in när hon står kvar med tassarna vid ställande och sättande. Sen kom vi till läggande, vilket slutade med skratt.
Lyra förstod inte riktigt det hela och tyckte att "njaaa jag hajar inte riiikigt va, MEN har du sett hur fint jag kan rulla runt på rygg och vifta på svansen?!" Underbara hund, kunde inte ha fått en mer underbar fantastisk hund som bjuder en på skratt!
Har tränat lite mer idag och både ställandet och sättande känns bra, hon fick även till några lägganden utan att putta ut fötterna framför tegelstenen. Tycker mest att det är rolig träning och vet inte om jag kommer att köra stenhårt på detta i framtiden, men vill testa på lite olika saker.

Och idag så kom det en efterlängtad kompis till Lyra - min brorson! Dom totalt avgudar varandra och kan leka och lajja hur länge som helst. Så fort Lyra såg Elliot så såg man hur hon ske upp och det bara kröp i kroppen för hon ville fram och gosa och pussas. Då min bror med familj bor i Berlin sen en tid tillbaka så träffas man inte så ofta som man brukade.


"Med ligg menar du sida va?"

"Tada!! Awsome va matte???"

Löööv!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar