söndag 30 juni 2013

Skärgårdscupen - Nynäshamns Bk

Idag var det dags för tävling nummer två för våran del och det kändes bra innan, var lite nojjig inför platsliggningen då den har spökat senaste veckorna.
Attityden för oss både kändes bra och vi hade startnummer 5.

Platsliggning gick tyvärr inte som önskat och Lyra gick upp efter en kort stund och gick till mig. Så en nolla där.
De andra momenten kändes jättebra, linförigheten måste vi fortsätta träna på "tävlingsmässigt". Hon går ju inte alls som på träning som på tävling och det blev bara en 6:a
Däremot så gick tandvisningen superbra och vi fick en 10:a där, även på inkallning och apportering.
Vi fick ett till 3:e pris och fick totalt 129 poäng, hade hon fixat platsliggningen så hade vi fått godkänt!
Men som sagt, det är bara att gå på´t igen och det ska vi, nästa månad =)
Efter jag fått protokollet och sett att jag fått 3 10:or så blev jag såklart jätteglad, men det värmde mest att läsa på kommentaren under "Helhetsintryck" - "Trevlig hund & förare".

För mig är det väldigt viktigt att när jag kommanderar låter glatt/vänligt och inte arg eller allt för bestämt. Jag vill att hon ska göra det av glädje, inte "tvång".
På onsdag ska vi på träningstävling igen och då ska jag såklart träna lite extra på platsen efter och linförigheten. Tänkte även köra en del "stanna-övningar" under veckan för att få henne att förstå bättre.

Platsliggning 0
Tandvisning 10
Linförighet 6
Läggande 7,5
Inkallning 10
Ställande 8
Apportering 10
Hopp över hinder 9
Helhet 8
Totalt 129 poäng

Tog en promenad efter alla fått äta och vila lite med Jetson och LEra




Jetson som ska bo med oss en vecka - Lyra är völdigt glad över det!


6 kommentarer:

  1. Mycket lovande karriärstart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och det bästa av allt - vi har jätteroligt!

      Radera
  2. Grattis till de fina poängen! Kul att det gick så bra och roligt att domaren tyckte det såg så trevligt ut. Nästa gång får du bada Lyra i lera innan tävlingen så att hon blir lugnt och nöjd och kan ligga still på platsen ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack=) Hahah ja det vore något det:P

      Radera
  3. Vad duktiga ni är! Bara att köra på! Riktigt fina poäng :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack=) Platsliggningen fixar vi nästa gång, sen så jäklar!

      Radera