söndag 4 augusti 2013

159,5

Idag var det dags för tävling igen. Jag gick upp olidligt tidigt och begav mig till Södertälje bk.
Veckan som har gått så har jag lagt masssor med tid och träning på platsliggningen och nu var det alltså dags.

Och tamme f*n, nu låg hon kvar! Jag vill säkra upp det hela och gjorde ett dk med handen när vi lämnade hundarna och fick 1 poängs avdrag för detta, men helt klart värt det.
Jag var sååå nervös! Och plötsligt sa det "återgå till hundarna", lyckan var total! Jag var nog lyckligare i det ögonblicket än när jag fick körkortet.
Men denna glädje fick mig ur fokus och linförigheten gick inte alls bra. När läggandet kom så glömde jag plötsligt bort om det var ställande eller läggande vi körde och hasplade som tur var ur mig rätt ord när jag kom på det, gjorde ett alldeles för tydligt dubbelkommando på det också.
Jag var inte mitt bästa och gjorde inte mitt jobb som jag skulle. De övriga momenten kändes helt okej förutom ett förvånande tjuvsättande av Lyra när jag kom tillbaka från ställandet.
Vi slutade på retsamma 159,5 poäng, kan ni haja?? 1/2 ynka poäng från 1:a-pris!!
Jag kom 4a av 10 ekipage och var supernöjd, även om jag själv kände att min fokus var dåligt så var poängen inte alls dåliga.
Duktiga hund!

Men det viktigaste och det bästa var ju att hon faktiskt låg kvar idag! Det var den största vinsten av allt.
En halv ynka poäng, visst får jag äta chips och onyttigheter resten av kvällen nu för det??

Utöver detta så var det en skön dag med gassande sol och Joplin, Lyras kusin var också på plats för att inta utställningsringen

Poäng:
Platsliggning 9
Tandvisning 10
Linförighet 5,5
Läggande 7
Inkallande 10
Ställande 8
Apportering 8,5 (Jag "monterade in den i munnen som de så fint beskrev det:P)
Hopp över hinder 9
Helhet 7



Hopp över hinder

Med alldeles för många brädor.. 

Gulle


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar