fredag 23 augusti 2013

Lydnad på södra

Onsdagen bjöd på ännu en tävling och det kändes inte alls bra innan. Lyra hade dålig fokus, jag var lite små..seg, och ja kände att jag var lite orolig för hennes dagsform.
Vi fick startnummer 5 och det var dags för platsliggning, som hon ännu en gång fixade, en 10a. Tandvisningen 10a, och sen var det dags för linförigheten. Det var helt klart den bästa linförigheten hittills och hon hade så himla fin attityd, men konstigt nog (ja det tycker jag) fick vi bara en 6 1/2 poäng där.
Sen var det dags för läggandet - och hon ställer sig.. sen var det kört. Inkallningen gick bra som den brukar och på ställandet så satte hon sig innan jag sagt till. Sen var det apportering och hon gjorde en klockren apportering - tills domaren mycket högt och tydligt förklarade hur fel jag gjorde, jag gav henne med båda händerna och drog av så jag fick bara en 5a.. visste faktiskt inte att man inte fick det och jag har gjort så på andra tävlingar utan att de har sagt något.
Hopp över hinder - paradgrenen så gick jag runt, testledaren sa "kommandera" - Lyra hoppar över innan jag sagt ett ljud.
Helt ärligt, jag var så fruktansvärt besviken när jag gick av planen. Det var blandningen av att kritiken gjordes högt och tydligt under tävlingen och att det var massa småfel överallt som bara gjorde mig ledsen och ja.. besviken.
Som tur var så hade jag ett helt gäng med vänner vid sidan om planen som fick mig att komma tillbaka upp och försökte se det positiva. Hon såg jättetrevlig ut och hon låg kvar på platsen med mera.
Ibland så bara går det inte alls så som man hade tänkt sig. Och jag är så jäkla glad att jag lyckades plocka fram den där fina attityden under linförigheten som jag så letat efter på tävling.
Tack alla ni som var där och stöttade mig både innan och efter!

1 kommentar:

  1. Åh vad tråkigt.. men det är bara att kämpa på, ni kan ju det egentligen! Se det positiva, det var ju toppen att linförigheten var så bra :D

    SvaraRadera