söndag 18 augusti 2013

Härlig helg

I fredags så föddes min kommande valp! Nu är allt säkert att jag kommer att få hem en liten borderterriertik om två månader! Väntan innan man får reda på hur många tikar det blir är ju bara för jobbig, man vill liksom inte hoppas för mycket. Tidigare när de hade gjort ultraljud så visade sig bara 4 valpar, men kennelägaren var helt säker på att det var flera än så. Så fredags natt så ploppade det ut hela 7 stycken valpar! Nu är det bara att vänta och vänta så man får komma och hälsa på dem. Det blev tre tikar och en ska ut på foder så jag kommer att ha två stycken att välja på.

Lördagen spenderades i lugnets tecken med en vän hemma hos mig med gott käk och mycket snack och kel med kattungen.

Söndagen så åkte jag in till Södra för att möta upp Linn för att lägga spår och träna lydnad. Det blåste rätt mycket så det blev en hel del flackande från Lyra. Hon tog första apporten, hade lite problem med första vinkeln, missade de två pinnarna på andra sträckan, tog upp mitt luftspår på ängen bredvid på sista sträckan (Linn hade lagt vårt spår) men sen gick hon bra sista biten och hittade slutpinnen också.
Alltså hon markerar ju apporterna hon hittar som en ren dröm! Hon markerar dem bra tar upp och apporterar direkt till mig utan att tugga sönder dem. Men ja, hon missade ju två pinnar och det är ingen dröm=) 
Vi får ju lägga i en högre växel med spåret bara och spåra mera så kommer det gå som vanligt igen.
Efter spåren så drog vi bort till planen och körde platsliggning med mera. Och ÄNTLIGEN så ramlade polletten ner för Lyra gällande hopp över hinder bruks-style igen. Hon hade liksom glömt bort hur man gjorde när man hoppar ifrån matte, inte till matte i början. Så det känns ju skönt:P 
Onsdag så är det tävling igen, på södra så då får vi hoppas allt går bra och platsen sitter denna gång också. 

Valparna! De tre till vänster är tikar. (Nicole Hendersons bild)

Lyra flyyyyyyyyyyger över (Linn har tagit bilden)

Även Vita flyger <3

Tiggaren



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar