lördag 14 september 2013

Efter stormen

Efter allt tävlande och allt intensivt tränande så bestämde jag mig efter appelltävlingen att ta det lugnt några veckor. Bara vara hund och matte, ingenting annat. Bara gå på skogspromenader, gå till stranden.. bara göra vanliga saker och njuta av att bara njuta.

Det blev lite intensivt känner jag såhär i efterhand med allt tävlande. Vad hände med alla lediga söndagar? Vad hände med att åka ut till mitt landställe? Till nästa sommar så ska jag nog ha ett lite annorlunda upplägg än i år. Även om jag har tyckte att det var jättekul att träna och tävla så måste man hinna med att bara ta det lugnt ibland också.Jag har en till tävling planerad i år, en till appell. Jag kände direkt att jag tyckte brukset var roligast och att jag ska satsa mer på det nästa år.
Jag jobbar ju 6 dagar i veckan så det vore ju rätt bra om man kan ta det lite lugnare och ibland tänka på sig själv och inte bara hundträning på helgen.
Så ikväll drar jag iväg på en "spakryssning"! Vi inleder kvällen med 60 min hot stone massage. Och dag två har vi inte bestämt ännu. Ska bli skönt att komma bort lite och pyssla om sig själv också.
Och på måndag ska jag iväg och kolla på ytterligare två hus som verkar intressanta. Det är egentligen lite längre upp på ön vad jag hade planerat men man vänjer sig ju. Huvudsaken är ju läget!

Over n out!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar