torsdag 23 februari 2012

Lydnadskurs!

Här i veckan så anmälde jag mig till en introduktionskurs till tävlingslydnad klass 1 hos Hundtjänsten!
Första datumet är redan nu i mars och jag är så himla peppad som man kan bli!
Det var Pia som tipsade mig om Hundtjänsten och Elinor, och hon verkar vara riktigt duktig på det hon gör!
Sen att hon också har boxer är ju såklart ett litet plus i kanten=)

Jag känner att om vi ska nå våra mål 2012 så måste vi komma igång ordentligt med lydnadsträningen. Och Lyra behöver träning att träna just med andra hundar i närheten. jag kommer såklart träna som bara den med hennes lekryck inför denna kurs, det vore ju rätt trist om hon höll på så där också. Nu tror jag faktiskt inte det skulle vara något problem då Lyra älskar att få träna och få uppgifter och jobba så hon stänger ute resten av världen. Men man vet ju aldrig, och det är ändå något vi ska träna på.

Hoppas bara att jag är bättre i höften tills dess. Har ju varit på Karolinska för utredning nu några timmar om dagen i tre dagar. Igår var jag där och fick en kortisonspruta på utsidan av höften, mina muskler där är väldigt inflammerade och ömmar rejält. Utöver det så ska jag äta mediciner fram till nästa besök om tre veckor och se vad det ger för resultat. Har även fått en stödskena för handen, vilket verkligen uppskattas. Det gör ju ont varje gång jag böjer handleden och det är lite påfrestande då det är vänster och det är ju på vänster sida hunden ska gå. Man tänker ju inte på hur ofta man böjer på handleden när man är ute och går och tränar först man känner av det. Med skenan så kan jag använda handen utan att den böjs - vilket är kanon!

Sen har jag lite andra planer inför detta år som jag kan berätta mer om sen när det är dags =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar