fredag 24 februari 2012

Projekt - inga lekryck. Startdatum 2012-02-21

För att verkligen se till att jag jobbar kontinuerligt med att jobba bort dessa "lekryck" så har jag bestämt att lägga upp sådana saker som projekt som jag kan följa upp och se hur det går, hur lång tid jag når resultat och annat nyttigt.
Detta projekt kallar jag då "Projekt - inga lekryck".
Jag lagt upp det så att jag gör bedömingar i skala 1-3 som förklarar avstånd och hur det har gått och övriga kommentarer, se nedan

"
Projekt - inga lekryck. Startdatum 2012-02-21

Avstånd 1-3
1, Möte direkt på väg/ gata
2, En bit ut från vägen
3, Långt avstånd.

Reaktion 1-3
1, Ingen reaktion/ bryr sig inte.
2, Reagerar/hanterar bra men kanske vänder sig om efter hunden.
3, Reagerar mycket/ kan inte släppa med blick/lekryck .

Kommentarer:"

Då kan jag börja med att berätta om dagens resultat. Vi mötte två hundar på vägen till dagis.
Möte 1
Avstånd: 1
Reaktion: 1
Kommentar: Kom en mötande hund på samma väg i morse, jag hann klicka med klickern precis innan hon han få en reaktion / stressökning och efter ha sett hunden och hört klicken ignorerade hon totalt och väntade på godis och gick sedan vidare utan att vända sig om. Märkte verkligen skillnad på att jag verkligen har klickat i rätt ögonblick att hon inte alls går in i "leka med hunden-mode"

Möte 2
Avstånd: 2
Reaktion: 2
Kommentar: Här blev det lite fel då hunden kom när Lyra satt och kissade och klicket hade inte någon så stor effekt då hon inte tänkte äta godis när hon kissar  - såklart. Vi går vidare men hon vänder sig flera gånger om efter hunden men hanterar det ok och släpper det hela efter en bit.


Ska bli kul för min egen del att följa hur det går med detta och hur fort man får resultat.

1 kommentar: