söndag 12 februari 2012

Söndag i skogen

Efter ha ägnat större delen i köket så tog vi oss en uppiggande promenad på två timmar i skogen. Lyra var alldeles galen ute i skogen och sprang omkring som en dåre som vanligt. Stora mängder snö passerar det lilla trynet då hon gärna springer med hela huvudet nere i snön. På vägen tillbaka så mötte vi även en tjej med sin Dogo Argentino. Blev jätteglad att det var just en Dogo då jag en gång i tiden hade planer på skaffa just en men det fanns så få i Sverige då så jag kände mig lite osäker på rasen så det blev aldrig av. Den var en mycket stor hane och Lyra såg plötsligt ut som en liten tanig valp intill den stora vita herren.
Tyvärr så glömde jag bort att ta bilder just på detta men det blev en hel del andra bilder.


På väg till skogen
Måste kolla åt alla håll

Fin i solskenet



Fin pose =)

Tudelu!

"Ser du hur galen jag är?"
"Ser du det nu då?!"
"Jag kan flyga!"







4 kommentarer:

  1. En bekant till mig har en Dogo som är hur trevlig som helst och extremt väluppfostrad. En lite väl stor hundras tycker jag, men riktigt fin :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag blev faktiskt förvånad över hur stora de faktiskt var. Nu vet jag inte om denna var normalstorlek eller stor. Den hade nog däremot något extra kilo på kroppen som skulle kunna försvinna =)

      Radera
  2. svar: dem tackar :) Dem kom dock inte upp där själv, fick lite bärhjälp ;)

    SvaraRadera