söndag 5 maj 2013

Kunde inte ha haft en bättre dag!

Med strålande sol och vår i luften så åkte jag till Värmdö bk för att möta upp Filippa för lite träning. Vi tänkte köra lite lydnad och spår och började med att lägga spåren. Filippa la mitt spår och jag bad henne göra massa konstigheter i spåret som att rulla runt med mera. Liggtiden blev kanske runt 2,5 timmar denna gång. Medan spåret la sig så passade vi på att träna lite lydnad. Jag körde inga "allvarliga" saker utan ville bara ha det roligt tillsammans med Lyra innan vår lilla paus. Första omgången var hon lite seg tyckte jag men inget att hänga upp sig på. Helt okej attityd och ja det var faktiskt rätt varmt ute. Körde kortare pass i omgångar och även en platsliggning. Vi tog en  paus och Filippa hade tagit med sig TÅRTA! Hur grymt är inte det??

Efter fikapausen så körde vi på lite igen och Lyra var mycket piggare och alertare än innan, denna gång så körde vi rätt nära Filippa och Ester när de körde så hon blev nog rätt taggad av dem också. Jag tänker inte göra någon djupanalys av dagen utan är jättenöjd med träningen och spåret också. Hon missade en apport och kom bort sig lite i slutet så jag fick stanna upp henne lite så hon taggade ner en liten stund innan vi gick på. Hon tog sista apporten väldigt bra som var låg under lite gräs. 
Efter träning och spår så tog vi en promenad med hundarna i skogen och ja Lyra hittade såklart en ny lerpöl att dyka ner i och duschen som hon fick på morgonen kändes plötsligt rätt onödig.. 

Här kommer lite bilder från dagen 

I väntan på sin tur

Söta Ester!

Gosa lite bara

Ser helt normalt ut.

Språngmarsch!


Hm..

Snygga hund!


Och här så var man smutsig igen :P

2 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder! Speciellt sista ;) Låter som att ni hade en riktigt bra dag!

    SvaraRadera