torsdag 16 maj 2013

Operationsdags

Dagarna flyger fram och idag är det dags för operation. Jag kommer att opereras på Nacka sjukhus 12,30. Lena som jag köpte butiken av hoppar in och jobbar åt mig när jag behöver åka dit och min snälla mor hämtar mig efter sen.
Jag har inte direkt hunnit med att tänka på allt runt operationen ännu, plötsligt så var det bara dags. Jag hat även sagt åt dem att skicka efter sjukhusrapporter från Sophiahemmet då jag brukar må riktigt, riktigt dåligt av narkos. Men de lyckades hitta något som gjorde att jag faktiskt mådde okej efter! Det innebär stoooora mängder av tabletter mot illamående, flera sprutor mot illamående och en specialnarkos. Hoppas verkligen att de har fått alla uppgifter från dem så jag slipper att må som sju svåra år i mååånga timmar efter uppvaket annars.Brukar få stanna kvar längre än normalt för jag mår så dåligt. Men det är väl ingen som blir förvånad av min kroppsspecialskills att fungera på konstiga sätt va? Mina blodådror är helt med på den leken också och gömmer sig direkt när det är dags för nålstickande så de ofta missar dem.. det gör väldigt ont.. Men om man får en sådan där fin värmekudde först så blommar de ut som snälla rosknoppar och låter sig stickas i lugn och ro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar