söndag 19 maj 2013

Min lilla extrahund..

Som alla dagar så blir det promenader i skogen. Staley brukar hänga med en bit men oftast så brukar han stanna av vid myren och sen knata omkring där och sen hem och ibland följer han med på längre promenader. Idag så trodde jag att han gjorde som han oftast brukar och stannade av för att sen gå runt lite för sig själv så jag gick vidare med Lyra en bra bit in i skogen. Vi svängde så småningom tillbaka och kom till en liten "sjö" och jag passade på att fota lite. Och helt plötsligt så bara dyker Staley upp på en stock som ligger ute i vattnet! Jag hade ingen aning om att han ens var där och måste ha gått efter oss efter att vi hade gått vidare in i skogen. Detta är en bra bit in i skogen efter att vi hade "lämnat" honom. Inte ett ljud säger han, tvärlugn och självsäker.
Staley går även över riktigt blöta myrar bara för att få följa med oss, han är min lilla extrahund i ett kattformat - unik och vacker som få!


Myren bakom träden



På väg hemåt vid "sjön"

Och här såg jag på bilderna när jag kom hem att man ser Staley där i  bakgrunden! 


Gullunge. 

2 kommentarer:

  1. Han är riktigt cool!! Kul att er miniträning kändes jättebra!

    SvaraRadera
  2. Han är väldigt charmig och har så stor personlighet. Söta Staley!!!

    SvaraRadera