onsdag 14 augusti 2013

Fullt upp!

Just nu känner jag att tiden inte riktigt räcker till. Jag menar inte att det måste vara något negativ eller så men det blir lite fullt upp med nya kattungen, träning, jobbet och planerande inför hösten.
Katterna funkar än så länge bra ihop men jag börjar känna att nu när Cooper är mer hemmastadd och springer runt helt hysteriskt (ja jag gillar det faktiskt!) så börjar det bli viss irritation från Staley. Staley vill leka med henne, det vill inte hon och hon fräser, han blir stött. Lyra vill också leka, hon fräser, Lyra blir glad. Så man får ju hela tiden kolla dem så det inte blir några kattklor i ögonen.

Träningen då? Ja jag har ju tävling igen den 21:a och måste fortsätta nöta på platsen och linförigheten, tränar så ofta jag kan, men inte så ofta som jag vill. Jag måste ju även lägga tid på framförgåendet som jag inte kommer vidare med just nu. Har fastnat och måste byta teknik. Hoppas att jag ska hinna med allt innan appellen i september. Så nu måste jag få in appelllydnaden också. Spåret måste jag också hinna med, vi har ju faktiskt inte spårat så mycket på senaste tiden och det är inte helt optimalt - alls!.
Och av någon anledning så blir det alltid regn så fort jag ens tänker på att träffas för att spåra, eller spåra själv.
Inte för jag har något emot att det regnar och jag har spårat i regn men det vore ju kul om man inte behövde göra det varje gång.
Och just nu är även bilen inne på lagning som går på många många tusen kronor och jag hoppas aatt jag får hem den idag som "lovat".
Annars så spricker även dagens planer om spår. Jag vill ju helst lägga så mycket ängsspår som möjligt nu istället för skogsspår. 
I morgon blir det även ett besök hos veterinären för Lyra då hon har något svampaktigt/hudklåda/problem mellan tårna som inte ser bra ut alls. Får se vad de säger..
Fullt ös medvetslöst!

Världens sötaste Cooper!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar