tisdag 27 augusti 2013

Som sagt

Så är Lyra ojämn i spårandet och i träningen. Körde ett kortare lydnadspass i morse men då kändes hon jättebra och hängde med och gjorde allt bra. Inget sätta sig före kommando på ställandet eller några större konstigheter. Kändes bra helt enkelt. Men det är något som är lite konstigt med henne, kan inte sätta ord för vad egentligen. Hon liksom passar på att vara stökig på väg till träningsplan/skog/efter.

Efter en helt galen dag på jobbet med massor med fakturor att räkna ut, kopiera och frankera, sena varor och massa färgblandningar så kom jag äntligen hem till lugnet.
Ja la ett till rätt kort spår till henne med 6 st apporter i spåret. Jag gömde under mossa och trampade ner de vanliga apporterna och slutapporten la jag intill massa andra pinnar.
Vi körde igång och hon tog alla apporter helt fantastiskt. Men hon har sådant jäkla tempo! Jag har ju kortat ner linan nu så hon ska få mindre yta att flacka på under ett tag och hon drar så sjukt mycket i linan så jag knappt kan hålla emot. Hon tycker att spår är det mest fantastiska som finns i hela världen och älskar det! Jag skulle ju vilja att hon trappade ner lite lite på tempot, men om hon markerar, tar och apporterar apporterna till mig utan att missa - ska jag försöka "dämpa ner" henne ändå? Lika fort som hon går ur spårkärnan så går hon in igen. Vet inte riktigt hur jag ska balansera det hela. Och hur ska jag egentligen få henne att gå långsammare?
Så idag har hon varit väldigt bra i träningen över lag, men känner fortfarande att något är lite konstigt med henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar