måndag 19 augusti 2013

Måndagsledig

Nu när det har lugnat ner sig lite på jobbet så kommer jag låta Bianca jobba måndagarna när hon kan, och idag var en sådan dag! Hajar ni att jag jobbat 6 dagar i veckan sen april?? Ganska svårt att vila upp sig, träna hund, tänka på sig själv och städa och fixa annat på en dag ledig i veckan. Så på min extra lediga dag så åkte jag till södra även idag =)
Jag hämtade upp Rebecca med Runa på vägen och började med att lägga spår, Rebecca la ett L-format spår till oss och precis när vi skulle gå vårt spår så korsade ett par med sina fyra hundar överallt över spåret... Så Lyra tog inte spåret så bra alls..
La ett till kort rakt spår efter bara så att vi skulle få ett bra avslut efter, det gick bättre men jag mitt nöt gick ju såklart på fel på spåret och det blev inge bra i början, men slutade iallafall bra.

Vi åkte bort till klubben för att träna lite lydnad och det kändes väl sådär det med. Platsen funkade bra, fast jag körde ju mest olika avstånd, gick fram och tillbaka, och testa att springa ifrån henne och låta henne ligga när Runa och Rebecca träna intill. Hon låg kvar.
Linförigheten kändes inte heller på topp men ja det var rätt varmt och blablabla ursäkter hit och dit, vi måste jobba jobba jobba jobba på fokusen. Hon samlade sig dock efter ett tag och det gick avsevärt mycket bättre än i början.
Rebecca har ju en bt från samma kennel som jag kommer att få hem min valp ifrån så det var lite extra kul att träffa dem idag och låta dem leka. Lyra är mycket förtjust i lilla Runa och hon vill mer än gärna ha en alldeles egen bt!

Gällande appellen i september så funderar jag på avboka den. Vi kommer aldrig hinna framförgåendet och allt annat. Känns som det bara bygger upp en onödig stress på oss som vi inte behöver. Spårandet känns inte ultimat ännu, måste hinna spåra massor på äng innan. Och jag vill helst inte starta i appellen och hoppa över något moment.



(Bild från Rebecca)

Fina Runa & Lyra! (Bild från Rebecca)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar