söndag 28 april 2013

Gå rakt?

Häromdagen så var jag iväg och träffade Anna med sin dobbis & tollare på Värmdö bk för att träna lite lydnad.
Träningen för min del gick lite sådär. Lyra kunde plötsligt inte göra en ordentlig budföring, vilket inte har varit några problem förut. Linförigheten / ff gick inte riktigt som jag ville heller.. Sen så upptäckte Anna en sak gällande ff, jag går snett!
Jag vet inte om jag alltid har gjort det, men jag går snett och ryggen är sne när jag går så Lyra går ju självklart snett också. Och när jag upptäckte att jag fan inte ens kan gå rakt själv så kan man se att även om jag går rakt så tappar Lyra (kanske av rent inlärt beteende) position efter en liten för att sedan ta in rätt igen.
Tänk om det verkligen är så att hon går knäppt för att jag inte kan gå rakt??? Ska testa att ha på mig min posture vid nästa tillfälle och inte se om det går bättre. Om ryggen är rak borde jag ju gå rakare kan man ju tycka. Jag vet ju att jag har lite sne rygg och går med ena axeln ner och inåt, och kroppsspråket är ju väldigt relevant när man tränar hund så det är ju inte helt omöjligt att det blir bättre. Ska intressant att se hur detta slutar =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar