fredag 5 april 2013

Kennelhostan från helvetet..

Igår på dagen så brakade helvetet lös och Lyra började hosta något för jävligt.. Det började först med när hon hoppade upp på bänken på jobbet och sen så bara eskalerade det och hon lät hemsk när hon hostade. Jag har aldrig hört något liknande och det skär i mitt hjärta att höra henne låta såhär.. Och på natten så blev det ännu värre.. Då började hon hosta till och från hela tiden och började hosta/kräkas upp slem. Ingen av oss sov nog mer än 30 min åt gången inatt innan hon satte gång igen. Och efter varje gång hon varit uppe och harklat sig så kom hon tillbaka in i sovrummet och skulle prompt ligga under täcket och buffade på mig. När jag inte lyfte på täcket så gick hon runt och testade att göra samma sak på andra sidan.
Så idag blev det ingen promenad i skogen innan jobbet utan bara kortrastning på tomten. På jobbet fick hon ligga själv inne i köket så hon kunde sova för varje gång hon började röra sig så började hon ju hosta igen. Hon sov mest hela dagen och jag kan väl se en aningen förbättring nu på kvällen. Hoppas verkligen inte att hon ska behöva gå igenom en till natt som igår igen!

När det var som värst så gav jag henne till slut slemlösande då det fan låter som om hon skulle dö. Går inte att beskriva ljudet men avgrunden var nära nere i helvetesviruset..Hon är ju såklart vaccinerad men ja tyvärr så muterar ju de jävla virusen sig så dem går aldrig säkra. Och ja skulle hon inte bli bättre inom några dagar så ringer jag veterinären och hör med dem.

Sjuk sin första arbetsvecka..

4 kommentarer:

  1. Krya på dig snabbt Lyra!

    Och ska hon jobba i affären lär ni inte ha några problem med snattare - kolla minen, måste vara det barskaste affärsbiträde jag har sett :) Övervakningskamera överflödigt, Lyra tar sin uppgift på allvar och har stenkoll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja allt går åt rätt hål och hon hostar mindre och mindre och verkar må mycket bättre nu också!
      Haha nej precis, finns väl ingen som vågar snatta nu inte?! "Jaha, vad har du i fickan, tror vi måste ta och kolla på det här!?".
      Jag har ju henne bakom kassan av en anledning:P

      Radera
  2. Stackars Lyra, och jobbigt för er båda, på nätterna, men skönt att hon mår lite bättre nu.....hoppas det går bra på det nya jobbet, skönt att kunna ha Lyra med på jobbet....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon är mycket bättre nu, harklar bara numera.. och snorar:P

      Radera