onsdag 20 juli 2011

Alldeles tomt..

Ja det känns verkligen tomt hemma.. Lyra är ju ute på Djurö denna vecka då hunddagiset har stängt vecka 29, 30.
Jag har ju som tur var semester from fredag så då slipper jag vara utan henne en vecka till!
De känns så himla märkligt på morgonen när hon inte är där, ingen som ligger i soffan eller korgen och viftar på svansen när man kommer ut från duschen, ingen som tassar efter när man går ut i köket.. Tur att jag även har två katter, annars så skulle de verkligen bli tomt=)
Katterna sitter ju som vanligt snällt och väntar i fönstret när jag kommer hem från jobbet. När de ser mig komma upp för trappan mot porten så springer de genast till dörren när de inte längre ser mig i fönstret. Staley har den roliga vanan att börja gräva på ytterdörren tills de att jag har låst upp och öppnat dörren.
Men jag längtar verkligen efter mitt lilla skrynkelansikte! Jag får hålla ut några dagar till sen hämtar jag henne på fredag.

Nu blir de att dricka upp sista kaffet, och sen börja gå ner till jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar