tisdag 12 juli 2011

Måndag vid Årstakanalen

Då jag hade jobbjouren i helgen så var jag ledig på måndagen. Så vi tog en promenad längst med Årstakanalen och stannade till vid en av de små bryggorna som finns där. De är verkligen hur mysigt som helst att sitta på de där bryggorna!
Lyra fick ju såklart bada lite och sen fick hon sitta och titta på utsikten medan hon torkade. Lyra har ju en tendens till att bli fruktansvärt klängig när hon fryser =) Det är lite "ojoj nu är jag ju alldeles kall, matte, eller vem som helst som är med - VÄRM MIG! får jag sitta i knät? får jag pressa hela mig mot din rygg i alla fall, bara värma lite?" det är fruktansvärt gulligt när hon gör så. Men ja, ingen av oss hade någon större lust att bli dyngsura så Lyra fick sitta nån meter bort istället. Men hon grät inga krokodiltårar för de direkt, hon insåg snabbt att de fanns ju massa skoj att titta på.
Lyra hittade en boll i vattnet

En blöt hund är en nöjd hund?

"vad gör ni i båten därborta?"

"Och vad gör ni på stigen därborta då?"

2 kommentarer:

  1. fin blogg du har! :)
    Undra lite hur det gick med Lyras modellande? Blev det något av det eller har du hört något från dem i huvud taget?
    Är med lite smått intresserad av att anmäla min hund, fast jag tycker att det känns lite halv seriöst... hur verkar det tycker du?
    MVH jennie

    SvaraRadera
  2. Hej, och tack=)

    Det har inte hänt så mycket alls på den fronten, hon är ju medlem i "Vilda och Berömda" och "dogmodel". Från Vilda och berömda har de kommit ett mejl gällande att man kunde söka för att vara med i någon polisfilm, men de schäfrar hade förtur. Men de är jättetrevliga att ha att göra med. "dogmodel" har jag tyvärr inte hört något från alls.

    Jag såg de mest som en rolig grej att anmäla Lyra, och hade inga direkta höga förhoppningar. Självklart hade det ju varit roligt om de hade dykt upp något, och de kan de säkert om man själv ligger i lite och letar - vilket jag inte har gjort. Men är du intresserad av att anmäla din hund tycker jag absolut att du ska göra de.

    //

    Emmy

    SvaraRadera