söndag 17 juli 2011

Luktsinnet är imponerande & Tjuvar..

Luktsinnet hos en hund är verkligen helt makalöst! Häromdagen så skulle jag möta upp med min vän på Medborgarplatsen, och visste inte riktigt vart han var någonstans. Jag gick upp uppgången mot folkungagatan och sen började gå sakta mot slussen. Det var fullt med folk men jag lyckades se honom en kanske 20 meter bort bland alla människor, jag börjat långsamt gå mot hans håll då jag plötsligt upptäcker hur Lyra tydligt markerar att hon känner lukten av honom! (Hon gör likadant om han har gått in i vår port ett tag innan vi kommit dit, så jag känner väl igen hur hon visar att hon känner lukten av personen) Svansen går igång, nosen upp i vädret och sen börjar hon leta runt bland alla människor. Så jäkla häftigt att hon kan urskilja en persons lukt så himla tydligt även om de är så himla mycket människor och andra dofter. Hon fick inte syn på honom först vi var ca 2 m ifrån, och då hade han ryggen mot oss. Lyckligare hund får man leta efter, och jäklar vad man blir imponerad av hundars luktsinne!

Och till något inte alls så roligt.. 
Igår upptäckte jag att min cykel har blivit stulen... Det är ju inte direkt de roligaste, även om den inte kostade så mycket så är det ju inte så kul att man blir av med en cykel som man köpte förra året.
Jag hade tänkt att jag skulle ta en cykeltur med Lyra, men det var ju bara att glömma.. Jag kan inte heller hitta de jäkla garantibeviset så jag kan fylla i ramnumret i polisanmälan. Får väl hoppas att de få kännetecknen jag skrev hjälper. Det lustiga är att vi har som en gård på framsidan, upphöjt från vägen så det är märkligt att någon valt att plocka en cykel just här. Alla har fönster mot just denna gård och cykeln var låst. Jag mejlade till alla i föreningen, men de verkar som de bara är jag som blivit av med min cykel =(
Man kan ju tycka att de borde ha valt någon av de andra "dyra" cyklarna, inte min oväxlade enkla damcykel.

Får hålla tummarna att den kanske dyker upp..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar