måndag 25 juli 2011

Regning promenad

Efter en helg med alldeles för många koppelpromenader, och alldeles för få springa-lös-promenader så bestämde jag mig för att ta en riktigt lång promenad i skogen. En riktigt bra start på semestern helt enkelt:)
När jag gick upp i morse så regnade de på rätt bra, men de spelar ju ingen roll så länge de inte stormar ute. Så det blev en tur ute i skogen på 2,5 tim - i regnet! Jag hade ju med mig paraply, men blev helt dyngsur om fötterna.
Lyra var slående lycklig och kutade som alltid runt som en dåre. Hon har fullt upp med att leta upp alla blöta diken, leriga träsk och allt annat som kan göra en riktigt vit hund riktigt smutsig!

 Efter en lång promenad i skogen tog jag den vägen ut så vi kunde gå ner till sicklasjön så hon kunde ta sig ett litet dopp på vägen hem också. Men.. ja de är så himla mycket dy precis intill strandkanten där vi var, så hon blev ju bara ännu mera smutsig - men lycklig!





En smutsig hund är en lycklig hund!

Ja varför inte lägga sig ner i gyttjan?


Man skulle kunna tro att hon skulle bli ren här

Men de blev såhär

Och såhär

2 kommentarer:

  1. Haha, shit vad jag känner igen dom där rusningarna. Ungefär som att dom tänker - "Åhh, kopplet är av, bäst att passa på och springa så mycket jag bara kan! Man vet inte när man får röja igen"... :)

    SvaraRadera
  2. Ja det är ett måste på varje promenad =)

    SvaraRadera