torsdag 28 juli 2011

Tillit

Någon som jag finner väldigt upplyftande är saker då man har fått sin hund att göra något, som de inte riktigt vågade - att bli riktigt kul.
Jag har precis köpt ett nytt soffbord och ställde då de gamla bordet intill fönstret. Lyra brukar ofta stå med tassarna på fönsterbrädan och titta ut, och så sa ja ut henne att hoppa upp på bordet. Men då fick hon för sig att de var väldigt läskigt. Ungefär den där reaktionen man får när man ropar på sin hund när man ska duscha dem =)
Jag försökte med en glad ton flera gånger få henne att gå upp på de gamla bordet som stod vid fönstret, men hon ville inte, jag tror de är kombon med att de är ju trots allt de gamla soffbordet - och de får man verkligen inte gå upp på, och att de stod vid fönstret. Efter att försökte pusha henne på ett glatt sätt utan att hon ville gå upp så satte ja försiktigt upp hennes båda tassar på bordet, och sen hoppade hon upp. Jag berömde henne massor massor,  som om hon hade varit den bästa duktigaste hunden i hela världen! Och direkt efter de så var alla negativa tankarna helt borta gällande att gå upp på bordet. Hon hoppa glatt upp och ner av sig själv, och gick till och med upp och la sig och sov på det! hahah Tillit är fantastiskt.


Söt som få

1 kommentar: