lördag 22 oktober 2011

Hon klarade det!

Ja som sagt jag var ju ute och la ett spår för en stund sen, och nu gick vi ut och gick de. Jag gjorde ett enklare spår idag. Lyra som alltid vet exakt vad som är på gång redan innan vi har gått hemifrån. Ju närmare vi kommer skogen, ju mer börjar hon "spå-dra" i kopplet. Hon började bra, gick helt rätt och markerade första pinnen utmärkt! Vi hade lite dragkramp och lek med den och sen tog ja den, då samlade hon sig direkt och satte ner nosen i backen igen för att fortsätta spåret. Och så kom vi till andra pinnen, samma sak där - hon markerade jättebra och samma sak efter jag tagit den från henne, ner med nosen i backen och fortsatte. Sen precis där u-svängen började hade jag hållt på och sparka och gnuggat med fötterna på marken, och hon markerade de och försökte direkt då hitta en pinne i samband med de hela. Efter de så gick hon bort sig lite för hon var så inne på att hitta en pinne och då tog ja tillbaka henne till den plats jag hade sparkat i marken innan, och så gick hon in på rätt spår igen. Sen när vi närmare oss slutrapporten så såg jag även där hur hon så himla tydligt markerade och tog den. Jäklar vad glad och nöjd jag är nu! Hon verkar verkligen ha hajat sambandet med spåra och pinnarna nu! (hoppas jag:))

Nu är de bara att se till att fortsätta lägga så mycket spår man hinner innan snön kommer :)

2 kommentarer:

  1. Va kul! blir det ingen snö i år så kommer hon vara fullärd i vår!

    SvaraRadera
  2. Fast.. jag gillar ju snö! Tänkte ägna mig lite åt drag under vintern. Förra året så var hon för liten för sådant, men nu är hon ju stor och stark!

    SvaraRadera