lördag 22 oktober 2011

Lördagsspår

I detta härliga höstväder så är det nästan krav på att lägga ett spår :)
Jag vet att jag senaste tiden har hamnat efter med träningen med Lyra, tiden har inte räckt till helt enkelt. Egentligen kan man nästan alltid skapa tid, men jag har helt enkelt inte orkat.
Men nu har jag precis varit ute och lagt ett spår. Jag tog två små pinnar och en slutrapport, och för att verkligen gnida in lite lukt i dem så gick ja med dem under tröjan hela vägen till skogen, och under spåret. Håller tummarna på att hon verkligen plockar dem nu! Som jag har sagt förut har vi haft lite problem med att hon kliver över pinnarna och markerar dem inte. Men idag så hoppas jag verkligen på att de ska gå vägen.
Jag tog och gjort ett "halvt" u-spår, det vill säga en lång rak linje och sen u-sväng och en kort bit tillbaka.
Jag körde rätt kort mellan pinnarna nu, och har satt upp markeringar så jag själv vet var de är, och så jag verkligen kan koncentrera mig på att se om Lyra markerar fast jag inte ser. Jag körde ca 60 steg mellan själva pinnarna och gick en ca 60 steg innan jag la ut första pinnen och jag tänkte bara låta spåret ligga strax över 30 min.
Återkommer om hur det gick senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar