söndag 2 oktober 2011

Nya väskan

Efter cykelkrocken häromdagen så gick vi till posten för att hämta ut Lyras paket från Engelsons. Det var hennes klövjeväska! Jag bad Lyra hoppa upp på en parkbänk medan ja tog på henne väskan och ställde in den så den skulle passa bra, Lyra som alltid var helt oberörd av de hela och knatade glatt vidare med väskan på ryggen.
Och igår tog vi och invigde den på riktigt, vi gick hem från Skanstull till Hammarbyhöjden med packad väska. NU hade jag bara lite småsaker i så man inte börjar för tungt. Lyra verkar tycka det är riktigt kul med väskan på och blev allmänt glad och målmedveten på samma gång.
Blir nog till att ställa om den lite mer så den sitter bättre sen, lite svårt att veta. "Lyra, sitter den bra sådär, eller ska ja spänna åt lite?" funkar ju inte riktigt.
Några bilder från promenaden:
På Skanstullsbron

De kommer något intressant runt hörnet

Nyfiken som alltid

Lägg till bildtext

Stilig

2 kommentarer:

  1. hej! :)

    vet inte om du känner igen mig - men jag jobbar på sunda hundar. lyra var hos oss en period :) lyra var helt underbar hund, gillade henne verkligen. sen när hon slutade hade jag tänkt på henne då och då.

    hur är det med henne nu? :)

    SvaraRadera
  2. Hej Linda! Jo vi känner mycket väl igen den, du var även en klar favorit hos Lyra - de märktes tydligt på henne=)
    Jo med Lyra är det bara bra, hon är inne i sitt andra löp just nu. Jag hade däremot gärna sluppit den delen:P
    Hur är allt med dig då?

    SvaraRadera