tisdag 30 augusti 2011

Sjuk?

Ja det är frågan.

Igår när jag hämtade Lyra på dagis så sa de att hon hade hostat mycket under promenaden, och när de kom tillbaka så hade hon spytt. De sa även att de kanske trodde hon har fått kennelhosta.
Jag blev väldigt förvånad när hon inte hade hostat något på vägen till dagis, och inte på väg hem heller. Och hon tog de inte lugnt på varken vägen dit eller hem om man säger så.
Hon hostade däremot i helgen när jag fick besök, men det avtog när hon inte var hysteriskt glad.
Hon åt precis som vanligt igår och kräktes som sagt inte hemma heller. Jag har tagit tempen på henne - och det ska jag säga er tog mycket samlingskraft att göra, då jag tycker det är väldigt väldigt obekvämt. Jag vet att det är fånigt, men de känns så himla fel. Man har ju blivit bortskämd med att slippa göra de när man bodde hemma - då gjorde min mamma det. Men efter mycket pepp av en kompis som jobbar på Arninge djursjukhus så tog jag mig till slut mitt förnuft till fånga och tog tempen (japp, mycket barnlsigt av mig:)) och hon har inte feber. Hon har 38,4. Jag ska tempen på henne idag igen och skriva ner dag för dag.

Jag tror att hon kräktes för att när jag kom upp igår morse så hade den lilla damen hela ansiktet fullt med kattsand. MMMMMM så gott Lyra! Och jag har en kattsand som är extremt finkornig, och som även är något "parfymerad". (jag har även gett henne havregrynsgröt för att hon åt sanden)
Så jag misstänker att det var den som ställde till det, och hoppas på att hon är lite "förkyld" och är irriterad i tonsillerna "bara".
Och hon är ju såklart vaccinerad mot kennelhosta.

Fortsättning följer..

2 kommentarer:

  1. Usch, hoppas hon krya fort.

    Det kan vara kennelhosta. Finns ju ett gäng (5 tror jag) olika varianter av den och vaccinationen skyddar bara upp mot 80%, såvitt jag förstått.

    SvaraRadera
  2. Ja alltså hon känns ju inte ens sjuk. Hon har inte heller haft feber varken igår eller idag. Men de har nog kanske inte heller alltid de. Jag har henne hosta en gång i helgen, och ett något ynka harkel igår som jag inte vet kan räknas in ens. Menmen jag fortsätter vaka över henne=)

    SvaraRadera