måndag 16 juli 2012

Hallstahammar - dubbelt upp!

Ja i söndags var jag som sagt i Hallstahammar och skulle ställa Lyras kusin "Ebba". Bianca skulle även ställa Joplin, Ebbas syrra och bara det var ju dubbelt kul!
Jag hade ju inte träffat Ebba sen hon var en liten valp på några veckor så det skulle bli kul att se den lilla igen. Ungefär en kvart innan vi skulle ställa henne så fick jag "låna" henne och träna lite springa och ställa. Den lilla busen försökte glatt leka för fulla muggar med mig tills hon insåg att det kom ju annan belöning om man inte försökte leka med mina händer, byxor, och skor =). Sen var det dags och vi var sist i ledet med Joplin framför oss. Både jag och Bianca uppfattade att domaren var rätt ointresserad av oss båda och vi trodde det var kört, men det var det inte! Först åkte det ut två valpar, och sen visa han de andra två till 3:e & 4:e plats och vips - Joplin etta (+hp + bim) och Ebba(+hp) tvåa, kunde ju inte bli bättre- dubbelt upp!

Var riktigt kul att få ställa på en officiell utställning för en gångs skull då Lyra inte "får" ställas på dessa, plus att det gick så bra. Det blir ju lite annan känsla om det faktiskt är hennes kusin också. Men innerst inne så tycker jag Lyra ändå är finast av dem alla! :)
Grattis Joplin & Ebba's ägare till fina placeringar! 
Lite bilder nedan från Bianca & Ebba´s husse:


Snygg-Joplin!

Snygg-Ebba

Glada syskonen fick till slut leka med varandra med stor glädje =)

2 kommentarer:

  1. Grattis till de fina resultaten!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Även om det inte är min hund - tackar! Jag tror bestämt jag kanske måste kidnappa Alfons någon gång också =)

      Radera