söndag 8 juli 2012

Hammarbybacken med klövjeväska

Efter att ha jobbat hemma i helgen så bara längtade jag ut och bara rensa skallen från allt jobbtänk. När klockan hade slagit ledig så kastade jag på Lyra klövjeväskan med vikter i och begav oss för att bestiga hammarbybacken ännu en gång.Och ungefär exakt när vi kom ut så började det ösregna och det var ju alldeles lysande att jag bara hade tagit på mig en tjocktröja och ingen jacka. Men det gjorde inget, det var skönt att det nästan inte var några människor ute. Regnet kom i omgångar men det var ändå rätt varmt och skönt ute. På vägen ner för backen tog jag och bär väskan istället då jag ville låta henne springa fritt och sträcka ut benen ordentligt. Vi var både mycket nöjda med den korta vandringen upp på toppen.



Uppe på toppen. Lyra tittar på ankarliften ovanför.

Slående utsikt! (och nej jag menar inte ändan på Lyra då)


:)

4 kommentarer:

  1. Jag blir lite nyfiken på det här med klövjeväska - hur reagerar Lyra på den? Beter hon sig annorlunda?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon börjar ju med att reagera med glädje då hon får på sig den inomhus - och vet då att hon ska få gå ut och jobba. Hon bryr sig alltså inte alls om att själva väskan på ryggen som något som skulle kännas konstigt utan accepterade den redan första gången. Väl ute så går hon in lite i "workmode" och går i slutet på kopplet och smådrar lite då och då, jag antar att hon associerar den med att dra kedjor med nomeselen. När hon har den så drar hon på av bara den(då är hon kopplad i början sen så går hon lös) precis som hon ska göra. Så hon tycker om den, hon får arbeta och jag upplever att hon finner det rätt rogivande då hon blir väldigt samlad.

      Radera
  2. Funderar på att köpa en klövje till mina 2 också faktiskt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag att du ska göra! Hunden gillar det (eller ja förhoppningsvis), det är bra för att bygga lite muskler och praktiskt att låta dem bära saker man inte orkar bära själv ute i skogen =)

      Radera