söndag 22 juli 2012

Konstig lukt?

Sen en rätt lång tid tillbaka så ger jag Lyra VoH som tillägg till hennes vanliga foder(standardt). Och visst det är inte jättemysigt att gegga med de där korvarna då jag som sagt har det som tilläggsfoder och delar upp den i 4 bitar och hon får 1 bit per måltid. Men lukten är inte direkt märkbar, det luktar lite rått, fast inte illa. Hon får 33:an & 25:an och visst den med lax i luktar ja.. lite lax =) Jag brukar köpa det hos hunddagiset och det är sjukt praktiskt att ha tillgång till att köpa någonstans där man ändå är så ofta. Men nu är dagiset stängt i två veckor och jag skulle ändå ner på ärende på Simbi nere i Sickla och de för Nordic, sp+.
Så jag köpte med mig lite hem och tinade den och delade upp den igår på samma sätt som jag gör med VoH. Men alltså.. det luktar.. och det luktar fan inte gott.. det luktar faktiskt äckligt. Är det någon som använder Nordic's sp+ som även har haft VoH som känner igen att Nordic´s luktar rätt illa? Jag börjar undra om det kanske är något fel på den jag har köpt? Den luktar ju inte ruttet eller så men det luktar äckligt..



4 kommentarer:

  1. esther äter ju voh och den luktar inte. berit däremot äter bravo vom, och den stinker! vet inte om det är vom i den du ger nu men det luktar verkligen inte gott. har aldrig testat nordic så i övrigt vet jag inte.

    SvaraRadera
  2. Ja VoH luktar ju nästan ingenting och har en väldig bra konsistens. Både 25an & 33an innehåller vom båda två. Men ingen av dem luktar som denna. Det går liksom inte att förklara lukten. Men antagligen så vet du vad jag menar eftersom du upplever den också =)

    SvaraRadera
  3. Jag använder Nordic till min lilla boxergrabb och när man måste tina upp det i micron luktar det så illa så man nästan vill kräkas. Det luktar inte lika illa om man låter det tina upp av sig själv i kylskåpet. Men visst luktar det!

    SvaraRadera
  4. Mejlade både Nordic och VoH och Nordic svarade att deras var kallsköljd och VoH svarade "tvättad". Och de måste tvätta vomen enligt Jordbruksverkets regler. Jag har aldrig tinat i micron faktiskt, och kommer nog inte göra det efter vad du nyss berättade =)

    SvaraRadera