onsdag 18 juli 2012

Tomt..

Ja denna vecka är Lyra på Djurö eftersom hunddagiset är stängt. Och jag kan meddela att det är så…. tomt.. Man inser hur ofta man tänker på sin hund när hon inte är där. Tex så kan jag sitta på jobbet och tänka "ah vi måste träna in det där momentet, på det där sättet när vi kommer hem", men hon är ju inte där. När man är hemma och vaknar på morgonen så ligger inte min lilla loppa där.. När man kommer ut ur duschen så är det ingen som ligger och tittar på en och viftar på svansen när de ser en. Och det är tyst… så tyst! Tack och lov att jag har Staley och gosa extra mycket under denna tid, annars hade jag blivit galen. Jag håller även på att klickertränar lite med honom också, det går förvånansvärt bra.  Väldigt intressant att se hur en katt reagerar på klickerljudet och hur annorlunda uthålligheten och intresset är kvar. Det är INTE som på en hund kan jag lugnt påstå =)
Igår var jag även ute och övningskörde med min vän som är handledare. Vi körde omkring i bostadsområdet i Tallkrogen och det gick ju bra. Detta var ju tredje gången jag körde och man är ju inte säker alls bakom ratten även om man börjar få en bra bild av det hela. Plötsligt så svänger vi ut åt "fel håll", för där kom stora vägen. Det var inte alls vad vi hade planerat. För att komma in till bostadsområdet måste jag korsa båda körfälten för att komma till bostadsområdet på andra sidan. Så kommer det en bil som ska köra in där jag står, och det finns inte plats för två bilar så jag måste svänga ut, och jag måste ta vänster ut på stora vägen. Och vad gör man? Det är ju bara att köra på. Jag ser en rondell längre fram som jag inte alls ville åka in i eftersom folk över lag har väldigt svårt för att blinka in och ut ur rondellerna och kände att det var inte vad jag ville testa på nu. Tack och lov så är min vän jag kör med så otroligt lugnande och förklarar bara lugnt vad jag ska göra. Strax innan rondellen så ser jag en infart mot bostadsområdet och jag tar en blick i backspegel för att se att det inte är någon bakom och blinkar in höger - puh!
Även om det kanske är dags rätt snart att börja köra landsväg så vill man ju gärna vara beredd på det innan det händer =) Vi ska försöka köra två gånger i veckan nu innan jag åker upp på 2-veckors intensivkurs i Norberg vecka 34,35. Uppkörning sker den 5 september. Jäklar vad jag längtar efter att få körkort! Kunna köra vart jag vill när jag vill! Åka till brukshundsklubben när jag vill och inte passa bussar och tunnelbanor. Frihet.


Man blir trött av att vara på Djurö =) Lyra & Blaska 

2 kommentarer:

  1. Haha..så du är ute och kör på stora vägen nu. Då får man se upp. =)
    Förstår att du saknar Lyra och att det känns tomt utan henne hemma men det är ju skönt att hon kommer tillbaka imorgon.
    Lycka till med övningskörningen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tom jag skulle vara orolig om jag mötte mig själv just nu. Har ju bara kört tre gånger ännu!
      Jag ska hämta henne nu, snart! Jag längtar ihjäl mig, bussresan kommer kännas oändlig men sen så möter mamma mig ute vid hållplatsen =) Ska kila in till Lena och säga hej och köpa lite VoG också :)

      Radera