måndag 1 oktober 2012

Luftigt på Värmdö BK

I lördags så mötte jag upp Lotta med Vera och Filippa med Ester på Värmdö Bk. Jag la ett kort spår till Vera och ett långt till Ester ute på ängen in i skogen. Lyra fick inget spår alls hon eftersom hon måste ta det lugnt med benet så hon blir bra.
Istället så körde jag lite fritt följ med henne och ja, det är som de flesta gångerna - väldigt luftigt. Hon går ju bra med mig och tittar upp bra och är väldigt tjänstevillig men hon går för luftigt från mig. Det resulterar ju i att i svängarna så blir det inte så tight som jag hade önskat. Jag ska försöka jobba mer på att dela upp momentet och placera henne närmate mig redan innan vi börjar gå, och sen belöna bara några steg nära inpå i taget.
Jag vet inte, men tror att den största anledningen till att hon inte går så nära är för att - jag har lärt henne det. "Man går inte PÅ matte". Måste lära henne att här är det okej att gå riktigt nära, det är bara bra.

Efter att Vera´s spår hade legat i 20 min så var det dags. Vera nosar på bra och undrar ju lite som alla gör i början vad man gör men är glad och hittade den utlagda leksaken - bra jobbat!
Efter träningen åkte jag ut till min mamma och bakade lite bullar, hur gott som helst!

Lite fina bilder som Filippa tog i lördags:

Lite uppställning




Med hasselnötter och nötkräm

2 kommentarer:

  1. Men åh! Nu kom jag precis på att jag glömde svara på ditt sms, sorry! Blir så ibland, när jag inte kan svara direkt (jobbade och körde bil) att jag inte kommer ihåg det alls sen..
    Ni verkade ha en trevlig dag ändå, utan mig ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag undrade lite varför du inte svarade, funderade på om du kanske hatade mig ett tag. Nej jag skojar bara:P Ingen fara! Hoppas du kan nästa gång iaf =)

      Radera