lördag 13 oktober 2012

Tack Lyra

Jag är verkligen så himla tacksam för att jag har Lyra, och att hon just är den hon är. Hon är en så himla glad, arbetsvillig, lättlärd och underbar hund som alltid får en på bra humör.
Igår när jag vaknade så kände jag direkt på morgonen att detta inte var en bra dag. Kroppen var trött, jag var trött och jag ville bara ligga kvar i sängen och strunta i jobbet. Jag släpade mig upp och väl på jobbet så insåg jag att det inte skulle gå över.. Jag gissar på att till slut så får väl man både nog fysiskt och psykiskt när man går och har ont och man får svackor. Jag bestämde mig för att göra det som alltid får en på bra humör - vara med Lyra och gå i skogen. Så jag gick från jobbet runt tretiden så man kunde gå i skogen innan det blev mörkt och det var ett mycket klokt beslut. Det tog inte lång stund innan man släppte alla irritation och trötthet. Det är det bästa lyckopiller som finns att få vara med Lyra i skogen, alla små hopp, skutt, rusningar all glädje hon sprider får i alla fall mig lycklig.
Vi har ju inte kunnat gå i skogen sen hon gjorde illa benet för hon rusar ju omkring som en dåre och behövde vila, så detta var första gången på länge och hon haltade INTE efter! Så nu är den värsta vilan över och vi kan börja aktivera oss mer och mer som vanligt igen. Kommer däremot vänta lite till innan hon får rusa runt med andra hundar helt hejdlöst, men snart så.
Senare idag så ska jag iväg med spårgruppen till Tenntorp för att lägga lite spår och eventuellt köra lite uppletande också. Men som tur var så är det inte bara nöje idag, har ju en sådant där fantastiskt rolig städdag först..

Hyena?

Lyra undersöker den spännande filten som hängde i skogen

Bra balans kan man lugnt påstå, och jag diggar hur hon står med bakbenen.

Pinnen som hängde med hela skogspromenaden.

Lyra fällde ett träd.

Lägg till bildtext


"Kommer du eller??"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar