onsdag 31 oktober 2012

Skena

Jag var precis på Sophiahemmet och tog av gips och stygnen och det gick ju rätt bra. Blev lite dålig efter de tagit bort stygnen och var tvungen att lägga mig ner innan det var dags att gå och få en formgjuten skena. Han sa att jag kunde få nytt gips om jag ville men jag tackade artigt nej eftersom jag vill kunna duscha mer normalt. Skenan ska jag ha dygnet runt (förutom vid dusch och rörelseträning nån gång under dagen) i 4 veckor. Han sa även att jag inte får belasta den handen på 4 veckor.. Toppen. Ska på återbesök för röntgen och checka av hur det känns om 4 veckor, men det känns som en låååång tid utan hundträning. Visst jag har två händer men bara att ta sig till en träningsplats är inte det smidigaste med en hand när man inte kan köra bil heller.
Ja det är bara att hålla ut och fortsätta att träna lite framförgående inomhus i alla fall. Det har också börjat ge bra resultat senaste dagarna. Hon hajar och går längre och längre utan att vända sig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar