fredag 19 oktober 2012

Operationen gick bra.

Andra dagen efter operationen nu och operationen gick bra. Har fått en nål som sitter kopplad direkt in i armen och en liten pump som hänger runt halsen som doserar ut lokalbedövning i armen varje timme. Allt kändes helt okej på kvällen när jag kom hem och halva dagen igår, sen gick det utför och jag fick ta mer och mer smärtstillande som ja fått med mig. Helt ärligt - helvete vad ont det gör!! Jag känner vart de kapat benet och minsta vridning av armen så gör det galet ont..
Igår så erbjöd sig rara Marie (som har Mistra) att ta ut Lyra på kvällen åt mig och jag är väldigt tacksam för det! Och de som jag blev så glad över när de kom tillbaka var att Marie sa "hon är som en dröm att gå ut med, hon är så himla väluppfostrad och vänder direkt när man ropar". Jag blev alldeles varm av de fina orden och de glädjer mig så att hon är bra och lydig med andra också.
Nu kom jag precis hem från en promenad runt gärdet då jag har lite mindre ont just nu och allt gick bra, hade armen i mitella och då funkar de helt okej. Däremot så började det såklart att regna så jag fick dra över en bajspåse över armen - mycket snyggt!

Knytet med pumpen som doserar ut lokalbedövning


Nyss hemkommen och lyckligt ovetande om kommande smärta=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar